Във света на видеоигрите като професионален спорт е най-важна динамиката между всеки човек от отборите. Всяка  игра има различни начини на игра и стратегии. Игрите имат много различни жанрове:

FPS
:FPS е жанр за видеоигри, съсредоточен върху оръжие и други оръжейни битки в перспектива от първо лице; тоест играчът преживява действието през очите на главния герой. Жанрът споделя общи черти с други игри на стрелец, което от своя страна го кара да попада под заглавната екшън игра. От създаването на жанра усъвършенстваната 3D и псевдо-3D графика предизвикват хардуерно развитие, а мултиплейърните игри са неразделна част.

MOBA:Мултиплейър онлайн бойна арена (MOBA) е поджанр от стратегически видео игри, в които всеки играч контролира един герой като част от отбор, състезаващ се срещу друг отбор от играчи, обикновено на карта в изометрична перспектива. Крайната цел е да се унищожи основната структура на противниковия екип с помощта на периодично създадени компютърно контролирани единици, които вървят напред по зададени пътеки; Въпреки това, MOBA игрите могат да имат други условия за победа, като например да победят всеки играч от отбора на врага. Характерите на играчите обикновено имат набор от уникални способности, които се подобряват по време на игра и които допринасят за цялостната стратегия на отбора. Този тип мултиплейър онлайн видеоигри възникват като под жанр на стратегията в реално време, въпреки че MOBA играчите обикновено не изграждат сгради или единици и има примери за MOBA игри, които изобщо не могат да се считат за RTS, като Smite (2014), и Парагон. Жанрът се разглежда като сливане на стратегия в реално време, ролеви игри и екшън игри.